Als afgestudeerd onderwijspedagoge (KULeuven, 2009), voelde ik al snel dat mijn passie vooral lag bij sociaal-emotionele ontwikkeling en psychisch welzijn. Ik volgde diverse bijscholingen en een 4-jarige opleiding tot integratief psychotherapeut. Ik raakte geïntrigeerd door mindfulness en ontdekte vervolgens ook ACT, waarin ik me verder specialiseerde.
Ik werkte zes jaar in een CLB als psychopedagogisch consulent en gaf via Leefsleutels vzw ook trainingen rond welbevinden in het onderwijs. Vervolgens werkte ik enkele jaren als psychotherapeute en gaf ik ACT-groepscursussen aan particulieren voor de ACT Academie. Momenteel ben ik aan de slag als socio-emotioneel leerlingenbegeleidster en zorgcoördinator in het secundair onderwijs, waarbij ACT nog steeds een centrale plaats inneemt.
Ik volgde heel wat specialisatie- en verdiepingsopleidingen in ACT, waaronder de opleiding ‘Prosocial’ bij Paul Atkins. Hierin verdiepte ik me in het gebruik van de ACT matrix bij individuele begeleiding en het begeleiden van groepen naar een betere samenwerking. De matrix is een heel overzichtelijk hulpmiddel om het functioneren van individuen of groepen in kaart te brengen en gericht aan de slag te gaan met ACT. Voor de ACT Academie geef ik dan ook vorming voor hulpverleners over het gebruik van de matrix.
« terug naar team overzicht